DIVENDRES, 19/04/2024 | 20:33 h

Lliurament de 30 pisos de protecció oficial a can Morral

8/10/2010

El conseller delegat d´Adigsa, Frederic Linares, i l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, han lliurat 30 pisos de protecció oficial de lloguer situats als carrers Jaume I, d´Olesa i d´Esparreguera del sector residencial Can Morral. A l´acte, celebrat a la Sala de Plens, també han assistit el sotsdirector de Promoció de l´Habitatge Protegit i Sòl Residencial de la Generalitat, Antoni Teignier, i els arquitectes de l´obra Emili Donato i Ignasi Veciana. Posteriorment al lliurament de claus s´ha fet una visita als habitatges de la promoció.

Els pisos es distribueixen en dos edificis construïts per l´Institut Català del Sòl i que seran administrats per Adigsa, empresa pública adscrita al Departament de Medi i Ambient i Habitatge.

La meitat dels pisos es troben en un bloc situat al carrer Esparreguera, 28 i 30, i disposen d´una superfície de 65,5 m2 i 73,7 m2 i d´una a tres habitacions. L´obra ha estat dissenyada per l´arquitecte Emili Donato. Els altres 15 pisos lliurats pertanyen a dos blocs situats als carrers Jaume I, 23, i d´Olesa, 28, i fan una superfície de 51 m2 a 67,5 m2. Són de dos dormitoris. L´obra s´ha basat en un projecte de l´oficina d´arquitectes International Development Engineering & CO. Tots els pisos adjudicats tenen una plaça vinculada d´aparcament i el preu del lloguer mensual és de 310 euros a 347 euros.

Els blocs del sector de Can Morral s´estructuren en una illa amb forma d´U, amb un pati interior comú. Les instal·lacions inclouen una xarxa separativa d´aigües i plaques d´aprofitament de l´energia solar per a la producció d´aigua calenta sanitària.