DIJOUS, 18/04/2024 | 10:13 h

Col·locació de la primera pedra del magatzem de Mercadona

21/9/2010

L´Ajuntament d´Abrera, Mercadona i el Govern de Catalunya han formalitzat divendres 30 de juliol l´inici de les obres d´un nou bloc logístic de la companyia de supermercats a Catalunya, que suposarà una inversió de 300 milions d´euros i està previst que comenci la seva activitat a partir de l´any 2014.

En el tradicional acte de col·locació de la primera pedra, el president de la Generalitat, José Montilla; l´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler; i el president de Mercadona, Juan Roig; han escenificat el punt de partida del que serà un dels complexos logístics més importants i innovadors a nivell mundial, preparat per donar servei fins a 250 supermercats i pensada per abastir Catalunya, i part de l´Aragó i La Rioja.

El nou magatzem s´ubica al Polígon Barcelonès d´Abrera, entre l´avinguda Energia i l´avinguda Ca n´Amat, i ocuparà una parcel·la de 200.000 metres quadrats, dels quals més de 100.000 es destinaran a superfície edificada.

L´alcaldessa d´Abrera, Maria Soler, ha destacat que en època de crisi “la instal·lació d´una empresa de les característiques de Mercadona representa una gran oportunitat a nivell econòmic per al municipi  per la diversificació econòmica que comportarà i per la gran quantitat de llocs de treball que generarà”. Per executar les obres de construcció i equipament d´aquest bloc logístic es contractaran 150 empreses, majoritàriament petites i mitjanes, i es donarà feina a més de 600 persones, fet que suposarà un impuls important en la dinamització econòmica de la zona en el transcurs de l´obra. Quan la plataforma entri en funcionament, en els llocs de treball de nova creació, es prioritzarà la contractació dels veïns i veïnes d´Abrera mitjançant el Servei d´Ocupació Local, com va acordar l´Ajuntament i ja ha fet anteriorment amb d´altres empreses del municipi.

La seva instal·lació també permetrà la diversificació econòmica del municipi i de pol d´atracció per portar nous fabricants ja que Mercadona potencia la instal·lació dels seus proveïdors a prop per a optimitzar costos logístics.

El complex també comptarà amb una llar d´infants gratuïta per als fills dels treballadors, per tal de facilitar-los la conciliació de la vida laboral i familiar.

Per la seva banda, el president de la Generalitat, José Montilla, ha destacat que “aquest nou centre serà, sens dubte, molt important per Mercadona. Però ho serà igualment per a Catalunya. Una inversió de 300 milions d´euros, per aixecar un dels centres logístics més moderns del món, és una aventura de gran rellevància per al grup, però, insisteixo, també ho és per al país” i ha subrallat que aquest projecte “serà la punta de llança de l´expansió i la consolidació de Mercadona”, així com “un estímul per a moltes altres empreses”.

El  president de Mercadona, Juan Roig, ha explicat que en el seu afany per dignificar els llocs de treball, “la companyia dotarà el nou complex logístic de les més avançades prestacions tecnològiques, fet que reduirà al màxim els riscos laborals i permetrà eliminar els sobreesforços que tradicionalment s´assimilen a les labors d´un magatzem”. De fet, el nou bloc de distribució es convertirà en un dels més moderns del món, ja que tant el moviment de mercaderies com la preparació dels palets es realitzaran de manera automàtica o semiautomàtica, permetent la creació de llocs de treball qualificats i ergonòmics.

Actualment, la cadena de supermercats té una plantilla de 8.400 treballadors a les quatre províncies catalanes, tots amb contracte fix, que desenvolupen la seva vida professional als 150 supermercats que l´empresa gestiona a Catalunya i al bloc logístic que té a Sant Sadurní d´Anoia.