DIJOUS, 28/03/2024 | 10:24 h
  • Foto Pacte del Baix Llobregat per un nou impuls econòmic i social

Aprovem un Pacte per un nou impuls social i econòmic per fer front a la crisi del coronavirus al Baix Llobregat

7/7/2020

La nostra comarca ha aconseguit el consens de tots els agents socials i econòmics del territori i tots els grups polítics amb representació al Consell Comarcal del Baix Llobregat amb l'aprovació, el passat dilluns 29 de juny del "Pacte del Baix Llobregat per un nou impuls econòmic i social". El Pacte, que ha estat també aprovat de forma unànime pel consell d'Alcaldes i Alcaldesses del Baix Llobregat del qual forma part el nostre alcalde Jesús Naharro, mostra una vegada més la capacitat de la nostra comarca per treballar de forma concertada i coordinada entre totes les administracions.

El Baix Llobregat ha aconseguit de nou consens entre els agents socials i econòmics del territori, CCOO, UGT, PIMEC i AEBALL, i tots els grups polítics comarcals que tenen representació al Ple del Consell Comarcal, aprovant el "Pacte del Baix Llobregat per un nou impuls econòmic i social", amb el vot unànime de PSC, ECG, JxCAT, ERC, C'S i PP.

El nostre alcalde, Jesús Naharro ha destacat en declaracions a Ràdio Abrera que aquest pacte "ha estat fruit d’un treball incansable per part del Consell Comarcal del Baix Llobregat que ha aconseguit aglutinar totes les forces polítiques que formem part del Consell Comarcal amb un objectiu comú important i on també s’han sumat els nostres sindicats  majoritaris que són CCOO i UGT i també l'agrupació empresarial AEBLL, per donar una visió conjunta a un problema global comarcal”.

Concretament, ha detallat que amb aquest pacte “posem de manifest que s’han de reconduir les ajudes, focalitzar on hem de posar més energia per tal d’impulsar socio-econòmicament les mancances que ha comportat la crisi sanitària de la Covid-19, i s’ha d’ajudar a la ciutadania més vulnerable, afrontant totes juntes i junts els reptes que tenim com a societat i com a comarca”.

Quines són les línies estratèques del Pacte?

El document s'articula en 8 línies estratègiques que recullen 41 mesures per fer front a l'escenari de crisi múltiple a la qual ens enfrontem:

• El Baix Llobregat, territori segur
  • Enfortiment i preservació de les empreses del Baix Llobregat
  • Transició i sortida de la crisi de forma inclusiva i l'atenció a les persones
  • Foment de l'ocupació
  • Reforç dels principals sectors productius
  • Professionalització i formació
  • Cultura i turisme
  • Governança i mesures i iniciatives del sector públic.

Podeu consultar el "Pacte per un nou ipuls social i econòmic al Baix Llobregat" fent clic aquí i a la part inferior d'aquesta pàgina, on també trobareu el document de la presentació del document i la Guia de Mesures.

En què es basa el Pacte?

Conscient de les fortaleses i oportunitats del Baix Llobregat així com de les tendències globals, alineant-se amb els plans de reconstrucció impulsats en l'àmbit institucional local, comarcal, metropolità, autonòmic, estatal i europeu, el redactat del document està enfocat en l'aposta per la reactivació econòmica i social i el canvi estructural basats en el coneixement, la innovació i la sostenibilitat d'acord amb:

• L'European Green Deal impulsat per la Comissió Europea
  • Els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides
  • L'Agenda 2030,

Signatura i presentació del Pacte

El Pacte es va presentar el passat dilluns 29 de juny i a la roda de premsa van participar la presidenta del Consell Comarcal, Eva M. Martínez Morales, els vicepresidents Eduard Rivas (PSC), Jordi Gil (ECG) i Xavier Fonollosa (JxCAT), els portaveus Xavier Paz (PSC), Oriol Bossa (ERC), Josep M. González (C's), Jordi Bou (JxCAT) i Manuel Reyes (PP) i els i les representants dels agents socials i econòmics, Rosa Fiol (AEBALL), Josep M. Romero (CCOO Baix Llobregat), Joan Soler (PIMEC Baix Llobregat – L'Hospitalet) i Carlos de Pablo (UGT Baix Llobregat). Totes i tots ells van presentar el Pacte del Baix Llobregat per un nou impuls social i econòmic, aprovat el mateix dilluns pel Ple del Consell Comarcal.

Consulteu tota la informació sobre la prevenció i contenció del coronavirus a Abrera fent clic aquí

Us informem de tota l'actualitat. Seguiu-nos!

Web abrera.cat
Instagram @abrerainfo i Twitter @abrerainforma
Youtube Ajuntament d'Abrera
Ràdio Abrera (107.9 fm i radioabrera.cat)
Aplicacions gratuïtes "Connecta't a Abrera" i "Ràdio Abrera", disponibles als sistemes Android i IOS.