DIJOUS, 25/04/2024 | 22:07 h

BASES DEL CONCURS ABRERAP HIP-HOP 2017

OBJECTE

El concurs AbreRAP HIP-HOP neix amb l’objectiu de promoure l’escriptura i la composició de peces musicals de l’estil Rap o Hip Hop que tractin temàtiques actuals, d’interès social i del municipi d’Abrera.

El concurs consisteix en la realització d’entre una i tres peces musicals de màxim 4 minuts de durada on els joves de la vila reflecteixin la inquietud, fins i tot crítica, per algun fet d’actualitat i d’interès social. D’aquesta manera els joves s’implicaran en la vida del municipi des d’un canal diferent, de caire artístic i lúdic que arribarà de manera diferent als convilatans.

REQUISITS

Les persones que vulguin participar al concurs han de complir els requisits següents:

1. El concurs està adreçat a joves de 14 a 18 anys residents a Abrera o alumnes de l’IES Voltrera d’Abrera.

2. Poden participar-hi a nivell individual (solistes) o en grup (màxim tres components).

3. Solament s’admetrà com a documentació acreditativa una fotocòpia del DNI o NIE, i un volant d’empadronament.

4. Els participants hauran de portar el mateix dia una base musical, gravada en un dispositiu USB que serà retornat al final del concert. S’haurà de lliurar a la organització a l’inici del concurs.

5. La lletra de les cançons pot estar escrita en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya.

6. Els participants només podran presentar 1 peça.

7. La durada màxima de cada peça serà de 4 minuts.

8. Les persones participants interpretaran el tema o temes presentats davant un jurat i un públic.

PROCÉS DE SELECCIÓ I CRITERIS D’AVALUACIÓ

1. Es valorarà positivament que els textos de les cançons siguin creacions originals dels mateixos participants.

2. Es valoraran positivament tots aquells temes que tractin continguts d’actualitat o d’interès social.

3. Els participants quedaran automàticament desqualificats si es considera que el tema presentat té continguts discriminatoris, ofensius i/o puguin vulnerar els drets de les persones i la normativa vigent.

4. Entre d’altres criteris de valoració es tindrà en compte: el missatge de la lletra, la rítmica i mètrica, la interpretació, la posada en escena i la possibilitat de cantar de memòria.

INSCRIPCIONS I PRESENTACIÓ DE TREBALLS

1. La inscripció serà gratuïta.

2. La inscripció es podrà fer a través de la web municipal www.ajuntamentabrera.cat o bé presencialment a la Biblioteca Josep Roca i Bros del municipi.

3. S’haurà de presentar fotocòpia del DNI o NIE dels participants, el nom del grup que es presenta, el seu contacte telefònic i electrònic i una còpia en paper de la lletra de la cançó o cançons proposades.

4. En cas que el nombre d’inscrits sigui molt elevat, el Jurat es reserva el dret de fer una preselecció.

5. El Jurat o qui ells deleguin informarà als inscrits si han estat acceptats per participar al concurs.

6. La data d’inscripció i entrega dels treballs finalitza el 18 d’abril de 2017.

JURAT DEL CONCURS

1. El jurat estarà format per tres professionals del món de la música i la cultura d’Abrera i comarca: 2 membres de l’escola de música d´Abrera i 1 expert en l’estil rap.

2. El concurs pot quedar desert en cas que el jurat consideri que la qualitat de les obres no és suficient.

CONCURS I ENTREGA DE PREMIS

1. El primer i únic premi és la gravació de la maqueta de la peça guanyadora a l’estudi professional Julio Pérez.

2. La data del concurs, la deliberació del jurat i l’entrega de premis serà anunciada oportunament, dins del cicle “Pren la Paraula”, al mes de maig de 2017.

3. El lloc on s’efectuaran les actuacions i l’entrega de premis serà la Casa de Cultura.

4. L’organització avisarà amb suficient antelació a les persones participants si es produeix algun canvi en les dates i horaris establerts.

ACCEPTACIÓ DE LES BASES

1. La participació en aquest concurs suposa l’acceptació integra d’aquestes bases.

2. El fet de participar en aquest concurs suposa l’acceptació de la decisió del jurat, la qual serà inapel·lable.

3. L’Ajuntament d’Abrera es reserva el dret d’utilitzar la peça musical guanyadora així com la seva lletra per a fer-ne difusió per algun dels canals municipals.