DISSABTE, 20/04/2024 | 14:09 h

BASES DEL CONCURS DE TRÀILERS DE LLIBRES

BASES DEL CONCURS DE TRÀILERS DE LLIBRES “Llibre, càmera i... acció!”

OBJECTE

El concurs de tràilers de llibres “Llibre, càmera i... acció!” neix amb l’objectiu de promoure la lectura entre els joves vinculant la creativitat i les noves tecnologies.

El concurs consistirà en la realització d’un vídeo curt de durada màxima de 2 minuts, amb l’objectiu de presentar de manera breu i visual l’atmosfera d’un llibre, sense mostrar-ne la trama completa ni el desenllaç, de manera que suggereixi i generi interès del lector per llegir-lo.

REQUISITS

Les persones que vulguin participar en el concurs han de complir els requisits següents:

1. El concurs està adreçat a joves de 14 a 18 anys residents a Abrera o alumnes dels centres educatius d’Abrera.

2. Formar un equip integrat per un mínim de 2 persones i un màxim de 6.

3. Cada equip pot presentar únicament un booktrailer al concurs.

4. El booktrailer ha de correspondre a un llibre de lliure elecció que sigui de ficció (novel·la, conte o fragment de teatre) o poesia i que formi part del fons de la Biblioteca municipal Josep Roca i Bros.

5. En el booktrailer hi ha d’aparèixer, en algun moment, almenys un llibre en suport físic tradicional i/o un aparell lector de llibre electrònic o una tablet.

6. Caldrà que en el booktrailer quedi ben descrit el títol i autor del llibre al que fa referència.

7. El booktrailer ha de tenir una durada màxima de 2 minuts.

8. El booktrailer ha de ser inèdit i no es pot haver presentat a cap altre concurs.

9. El booktrailer ha d’utilitzar materials lliures de drets o bé s’haurà de fer esment de la font propietària dels continguts.

10. Els autors hauran de signar una cessió de drets d’autor en el moment de la inscripció al concurs.

11. El booktrailer no podrà estar publicat a Youtube amb una data anterior a la convocatòria del concurs.

Nota pels aspirants: a la pàgina web www.booktrailer.cat es poden consultar enllaços on es mostren exemples de booktrailers i recomanacions de com ha de ser un booktrailer.

PROCÉS DE SELECCIÓ I CRITERIS D’AVALUACIÓ

1. S’haurà de presentar fotocòpia del DNI o NIE dels participants, el nom del grup que es presenta, el seu contacte telefònic i electrònic i una còpia en paper de la lletra de la cançó o cançons proposades.

2. Els participants quedaran automàticament desqualificats si es considera que el vídeo conté continguts discriminatoris, ofensius i/o puguin vulnerar els drets de les persones i la normativa vigent.

3. Entre d’altres criteris de valoració el jurat tindrà en compte: el guió, el tractament del so i la llum, la interpretació dels actors, la direcció del curt, la posada en escena i la proposta estètica general.

INSCRIPCIONS I PRESENTACIÓ DELS TREBALLS

1. La inscripció serà gratuïta.

2. Les inscripcions es podran fer mitjançant el web de l’ajuntament  www.ajuntamentabrera.cat o presencialment a la Biblioteca Josep Roca i Bros.

3. La data d’inscripció i presentació dels treballs finalitza dimarts 18 d’abril de 2017.

4. Els treballs s’hauran d’enviar mitjançant Wetransfer a l’adreça cultura@ajuntamentabrera.cat per tal que el personal tècnic es pugui descarregar el vídeo.

5. Qualsevol treball que sigui enviat posteriorment a la data citada en el punt anterior estarà exclòs del concurs.

6. Els participants rebran la confirmació d’estar inscrits al concurs.

7. L’Ajuntament d’Abrera penjarà tots els treballs presentats en un canal de Youtube.

JURAT DEL CONCURS

El jurat del concurs estarà format per professionals de l’àmbit cultural i audiovisual d’Abrera i comarca.

PREMIS

1. L’organització del concurs estableix els següents premis:

Millor booktrailer      100 euros
    Millor guió                    50 euros
    Més creatiu                  50 euros
    Premi del públic          50 euros
  2. Premi del públic serà pel booktrailer amb més likes a Youtube fins el dia de l’entrega de premis.

3. El lliurament dels premis es realitzarà dins del cicle “Pren la Paraula”, al mes de maig.

4. El lloc on s’efectuaran les actuacions i l’entrega de premis serà la Casa de Cultura.

5. L’organització avisarà amb suficient antelació a les persones participants si es produeix algun canvi en les dates i horaris establerts.

ACCEPTACIÓ DE LES BASES

1. La participació en aquest concurs suposa l’acceptació integra d’aquestes bases.

2. El fet de participar en aquest concurs suposa l’acceptació de la decisió del jurat, la qual serà inapel·lable.

3. L’Ajuntament d’Abrera es reserva el dret de difondre els tràilers premiats per algun dels canals municipals.